درباره‌ی سخنگوی جدید شورای عالی امنیت ملی

سه‌شنبه 13 نوامبر 2007

حجت‌الاسلام دکتر حسام‌الدین آشنا که از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق علیه السلام می‌باشد، اخیراً از سوی دکتر سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی، به سمت سخنگویی این شورا منصوب شده است.

 

حسام الدین آشنا را آن هایی که تحولات فرهنگی سیاسی را دنبال کرده اند می شناسند. در سال های ۷۴ تا ۷۶ که سید مهدی شجاعی نیستان را منتشر می کرد، آشنا در نیستان می نوشت. بعد از این دوره وقتی که پدر همسرش – دری نجف آبادی – وزیر اطلاعات شد با او به وزارت خانه رفت و رییس دفتر وزیر شد. وی قبلا در سازمان صدا و سیما و وزارت خارجه عهده دار برخی سمت های اجرایی بوده است.

دکتر آشنا است متولد ۱۳۴۳ است و عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام است. آشنا از اساتید فرهنگ و ارتباطات است و در زمینه روان شناسی ارتباطات یکی از به‌ترین ها در ایران است. وی اولین کسی در ایران است که رساله‌ی دکتری خود را بر روی وبلاگش می‌نوشت و منتشر می‌کرد.

دکتر حسام الدین آشنا، کارشناسی ارشد خود را با گرایش “معارف اسلامی و تبلیغ” و دوره دکترا را با گرایش فرهنگ و ارتباطات با عنوان رساله “فرهنگ، ارتباطات سیاست خارجی: دیپلماسی فرهنگی آمریکا در ایران” از سال های ۱۳۳۲ تا ۱۳۵۷ به پایان رسانده است.

وی در حال حاضر در دانشگاه های امام صادق، عالی دفاع ملی، فارابی و دانشکده های خبر، صداو سیما و موسسه امام خمینی تدریس می کند.

آشنا عضو هیات امنای پژوهشکده مطالعات راهبردی، کمیته علوم انسانی در کمیسیون نشریات علمی کشور وزارت علوم، عضو کارشناس شورای طرح و برنامه شبکه پرس تی وی، عضو شورای تعیین خط مشی خبرگزاری جمهوری اسلامی بوده است.

وی سه سال پیش لباس روحانیت را کنار گذاشت.

—————————–

متن پستی از دکتر آشنا درباره‌ی استعافای لاریجانی که پاک شد:

استعفا در اثر خودآگاهی

من فکر می کنم استعفای آقای دکتر لاریجانی دلایل ساده ای دارد :

ایشان تا به حال فکر می کرد رئیس دبیر،  رهبر است. حالا متوجه شد رئیس شورا، رئیس دبیر هم هست.

ایشان فکر می کرد نظر رئیس شورا، برآیند نظر اعضای شوراست. حالا متوجه شد نظر شورا، برایند فهم آنان از نظر رئیس است.

ایشان فکر می کرد اعضای شورا مانند هیات دولت دارای مسئولیت مشترکند. حالا متوجه شد این شورا  نیز مانند هیات دولت برای رئیس مشورتی تلقی می شود.

شما بودید با این همه خوداگاهی چه می کردید می رفتید یا می ماندید؟


۱ دیدگاه

  1. مهدی یوسفی:

    با سلام
    آقای دکتر در کلاس دیروز این خبر را تکذیب کردند
    گفتند کسی چنین چیزی به من نگفته و شایعه مربوط به نمایشگاه مطبوعات است.البته ممکن است خبری شده باشد ولی به من چیزی نگفتند.من همیشه با دانشگاه و شما دانشجویان خواهم بود.همانطور که احتمالاَ می دانید تا حالا مسئولیت های دیگری نیز به ایشان پیشنهاد شده بود ولی ایشان علاقمند به کار علمی و تعامل با دانشجویان هستند.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*