بایگانی ماهانه ‌

گفتمان عدالت در دوره سازندگی و اصلاحات مورد غفلت بود

چهارشنبه 10 ژوئن 2009

وبلاگ نویس حامی احمدی نژاد در گفتگو با برنا:
گفتمان عدالت در دوره سازندگی و اصلاحات مورد غفلت بود

وبلاگ نویس حامی احمدی نژاد اظهار داشت: جهتی که دولت انتخاب کرده و در این چهار سال به سمت آن حرکت داشته یک جهت سالم و ارزشمند بوده است و اینکه دولتی پیدا شده بعد از مدتی می خواهدگفتمان عدالت و اندیشه های امام که در دولت سازندگی و اصلاحات مغفول شده بود احیا کند و رجوع به آن آرمان ها را مطرح می کند، از اهمیت بالایی برخوردار است   
محمد صالح مفتاح ، وبلاگ نویس حامی احمدی نژاد در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا اظهار داشت: در رشته حقوق تحصیل کرده ام و از ۵ سال پیش وبلاگ نویسی می کنم.
وی افزود: وبلاگ پاسخگویی سران سه قوه را سال ۸۳ راه اندازی کردم که آن سال را رهبری تحت این عنوان نامگذاری کرده بودند.
مفتاح تاکید کرد: از آنجا که رهبری در سال پاسخگویی یک تکلیف برای ما تعیین کردند که مطالبه کنیم و پاسخ بخواهیم از مسئولین، ما هم در آن دوران بحث عدالت را پیگیری کردیم و به جریان شناسی برخی گروه ها نیز در همین راستا پرداختیم.
وی ادامه داد: در حوزه های دین و جهان اسلام، ادبی و حقوقی نیز در وبلاگم مطلب نوشته ام.
مفتاح تصریح کرد: انتخابات در هر کشوری جایگاه مهمی دارد و مهمترین عرصه نقش آفرینی مردم که قوانین اساسی کشورها در نظر می گیرند، حضور مستقیم در رای دادن مردم است، من احساس کردم به عنوان یک عضو جامعه و معتقد به آرمان های امام و انقلاب لازم است در این عرصه حضور فعال داشته باشم.
وی تاکید کرد: حضور فعالانه ما با دیگر کشورها متفاوت اس، ما بر اساس مبنای دیگری که همان تکلیف الهی است در انتخابات شرکت می کنیم همانطور که خداوند در قرآن می فرماید «ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیر ما بانفسهم»که ریشه این مبنای ما است.
این وبلاگ نویس حامی احمدی نژاد افزود:در انتخابات پیش رو یک رقابت سیاسی است که برای کسب قدرت گروه ها و افراد مختلف به این عرصه وارد شده اند و آنچه باعث شد به عنوان یک وبلاگ نویس در این همایش شرکت کنم این بود که در این فضا به این نتیجه رسیدم کسی که بیشترین قرابت و نزدیکی را به گفتمان امام و انقلاب دارد آقای احمدی نژاد است.
وی ادامه داد: البته ما منکر ضعف ها و اشکالات نیستیم، هر آدم منصفی وقتی در برابر یک دولت قرار می گیرد و نسبت به آن با آرمان ها یک سری ضعف هایی را می بیند.
مفتاح افزود: جهتی که دولت انتخاب کرده و در این چهار سال به سمت آن حرکت داشته یک جهت سالم و ارزشمند بوده است و اینکه دولتی پیدا شده بعد از مدتی می خواهدگفتمان عدالت و اندیشه های امام که در دولت سازندگی و اصلاحات مغفول شده بود  احیا کند و رجوع به آن آرمان ها را مطرح می کند، خود به خود  از اهمیت بالایی برخوردار استو در حقیقت دولت توانسته نظام را از مسیر انحرافی خارج و به سمت ارزش ها و آرمان ها برگرداند و این یک پیروزی و موفقیت بزرگ برای جریان انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه انتخابات عرصه رقابت سیاسی است تاکید کرد: رعایت اخلاق یک اصل ضروری است و شما نمی توانید بگویید که ما نمی خواهیم اخلاق را مد نظر داشته باشیم، این دیگر انتخابات اسلامی نمی شود و از فضای آرمانی و انتخابی ما خارج می شود. اگر امروز به چیزی در کشورنیاز داریم مهم ترین نکته اخلاق است یعنی همه کاندیداها باید مهم ترین جنبه کارشان را در انتخابات اخلاق قرار دهند که شاید یک نکته مغفول در برنامه های سیاسی ما شده است.
این فعال اینترنتی تصریح کرد: نسبت به آقای احمدی نژاد که بی انصاف هایی را شاهد هستیم، یک نکته وجود دارد که ایشان در حال حاضر رییس جمهور کشور هستند و اگر کسی به ایشان توهین و اهانت کند یک خطای مضاعف است.
وی تاکید کرد: ما وقتی می خواهیم کسی را بسنجیم یکی از مهم ترین شاخصه ها همین انصاف است، وقتی فردی خوبی های یک نفر را نمی بیند و با بستن چشم بر نقاط مثبت فقط مسائل منفی را مطرح می کند به نظر می رسد که این فرد یک ضعف اساسی در اخلاق سیاسی دارد.
مفتاح در پایان از کاندیداها خواست: که به ارائه برنامه های خود بپردازند، نه اینکه بخواهند صرفا با نقد دوره گذشته به مسئولیت برسند بلکه باید از خود بگویند و برنامه اداره کشور را ارائه دهند.


نفی دستاوردهای دولت نهم بی اخلاقی است

مفتاح در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه مناظره باید میان نمایندگان کاندیداها هم برگزار شود، اظهار داشت: افرادی که اطراف کاندیداها هستند هم باید با مناظره مورد بررسی قرار گیرند، زیرا این افراد در صورت برنده شدن کاندیداهایشان در کابینه بکار گرفته می شوند و باید دیدگاه هایشان مشخص شود.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی در مورد مناظره میان احمدی نژاد و موسوی گفت: موسوی با بیان مطالبی توهین آمیز سعی کرد احمدی نژاد را از حالت آرام خارج کند و سکوتش مقابل احمدی نژاد معنادار و در جهت تحریک احمدی نژاد بود.

وی افزود: بجای اینکه در مناظره ها کاندیداها به بیان دیگر کارها و برنامه هایشان بپردازند با نقد ۴ ساله گذشته دولت نهم سعی در اثبات خودشان می کنند.

مفتاح در پایان خاطر نشان کرد: نفی دستاوردهای دولت نهم توسط کاندیداها کار غیر اخلاقی است نه اینکه افشای مفسدین اقتصادی توسط احمدی نژاد غیر اخلاقی تلقی شود.


حمایت ۱۱۳حقوقدان از دکتر احمدى نژاد

جمعی از حقوقدانان، استادان حقوق و وکلای دادگستری تهران و اصفهان در بیانیه ای حمایت خود را از کاندیداتوری دکتر محمود احمدی نژاد اعلام کردند. متن این بیانیه به شرح ذیل است:

پیروی از قانون و جهت گیری عدالت محور همواره مطلوب تمامی جوامع انسانی و نیز جوامع مردم سالار بوده است. جمهوری اسلامی ایران نیز از ابتدای تاسیس در راستای احقاق حقوق شهروندان گام برداشته است. از آنجا که رئیس جمهور مجری قانون و پاسدار قانون اساسی است، لازم است آحاد مردم با عنایت به موارد فوق و روشن بینی، کاندیدایی را انتخاب نمایند که به دنبال ایجاد قسط و عدل در جامعه باشد و در اجرای این مهم از توانایی بالایی برخوردار باشد.
ما جمعی از حقوقدانان و وکلا، ضمن درخواست از مردم شریف ایران برای مشارکت فعال در انتخابات، لازم می دانیم جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد را به عنوان کاندیدای اصلح برای ریاست جمهوری معرفی نماییم.

۱-دکترابوطالب کوشا ۲-دکترخیرالله پروین ۳-دکتر مسعود اربابی ۴-دکتر مرتضی طبیبی ۵-دکتر مهدی الشریف ۶-دکترمحمدجواد نوروزی ۷-دکترطجرلو ۸-دکتر فرجی ۹-دکترعلی فرطوسی ۱۰-دکترمحمد ربیعی ۱۱-دکتردهقان ۱۲-دکترتوکل حبیب زاده ۱۳-دکترباقرزاده ۱۴-دکترمسعود امانی ۱۵-دکترمحمود خادمان ۱۶-دکترخواجی ۱۷-دکترعباس صالحی ۱۸-دکترمهدی حاتمی ۱۹-دکتررضا نصوحیان ۲۰-دکتر اخوان فرد ۲۱-دکترطالقانی ۲۲-دکتربراتی نیا ۲۳-دکتر سیامک کرم زاده ۲۴-دکتر حمید الهویی نظری ۲۵-دکترقدرت الله رحمانی ۲۶-دکترزهراسادات موسوی عادل ۲۷- ابوذرحسن زاده ۲۸-حبیب الله مهرایی ۲۹-کاظم عبداللهی ۳۰-محمدصالح مفتاح ۳۱-مسعود محمودی ۳۲-مهدی قبادی ۳۳-خالق لامستان ۳۴-فاطمه محبی ۳۵-مهدی ناصری گل شیخی ۳۶-حمیدرضا محمدی ۳۷-احمد خسروی نژاد ۳۸-ریحانه اشرف ۳۹-مجید عبداللهی ۴۰-محمدتقی تقی زاده ۴۱-قاسم ناصری کیا ۴۲-تهمینه قاسم زاده ۴۳-شمیلا رضایی ۴۴-علی فیضی ۴۵-مسعود فتح آبادی ۴۶-علی نیک زاد ۴۷-امیر ذال ۴۸-امیر داشاب ۴۹-محسن جعفری ۵۰-فاطمه محمدی ۵۱-مصطفی فیاضی ۵۲-جلال کیامهر ۵۳-محمود باقری ۵۴- محمدباقر فرقانی فرد ۵۵-محمدحسین محمدی ۵۶-امیر حبیبی ۵۷-مصطفی منصوریان ۵۸-منصوره سادات هاشمی ۵۹-سعید ترکمان ۶۰-اصغر مرادی ۶۱-مرتضی حسینی ۶۲-قدرت الله کریمی ۶۳-حسین خلیلی ۶۴-عمادالدین پورعلی ۶۵-سعید محمدی ۶۶-مهدیه سادات میرنجفی ۶۷-هاشم شهریار ۶۸-عباس صالحی ۶۹-مجید بنکدار ۷۰-عباس مصلحی ۷۱-مصطفی وفایی ۷۲-علی اصغر محققیان ۷۳-علیرضا شعربافیون ۷۴-مهران الشریف ۷۵-تورج رمضانی ۷۶-ناصر بهرامی راد ۷۷-یاسین سعیدی ۷۸-عبدالمهدی حیدری ۷۹-محمد الهی ۸۰-ابوالفضل نصرآبادی ۸۱-علی اصغر امیر ۸۲-سیدمهدی موسوی ۸۳-مهدی شکوری ۸۴-مجید وفایی ۸۵-محمد الهویی نظری ۸۶-غلامرضا اشراق ۸۷-سیدمهدی چهل تن ۸۸-سعید آقاباباگلی ۸۹- محمدرضا عبدی ۹۰-رضا صادقی ۹۱-رضا محمدی آدرگانی ۹۲-محمد محسنی مفرد ۹۳-محمود کدخدایی ۹۴-انسیه نبی زاده ۹۵-الهام اعظمی ۹۶-نجم السادات عاملی ۹۷-اکرم محمدزاده ۹۸-الهام عموبیگی ۹۹-مرضیه زهتاب خوزانی ۱۰۰-سیدمهران حمیدنیا ۱۰۱-حسین صادق زاده ۱۰۲-امیرحسین شیرانی ۱۰۳-محمدرضا صادقی ۱۰۴-محمد عبدالنبی ۱۰۵-حسن وثیق زاده ۱۰۶-سیدمجید خدایی ۱۰۷-سیدمهدی نوابی ۱۰۸-سیدفرامرز امام جمعه ۱۰۹-حامد منتظری ۱۱۰-مصطفی خضری ۱۱۱- رامین علی نجیمی ۱۱۲-شهرام غفراللهی ۱۱۳-محمود یوسفی


به انقلاب برگردیم

یکشنبه 7 ژوئن 2009

داستان مناظره‌ها و تعیین برنده و بازنده‌شان، این روزها داغ‌ترین بحث در محافل است. هرکس می‌خواهد پیروز مناظره را نشان دهد. یکی را به چوب اخلاق بکوبند و دیگری به چوب لکنت. یکی را دورغ‌گو و مفتری جلوه دهند و دیگری را بی‌اطلاع و ساده‌لوح.
اما همه‌ی این‌ها یک طرف و انتخابات در طرف دیگر. واقعاً این روزها کمتر کسی پیدا می‌شود که سخن از تحریم بگوید که همه این را دریافته‌اند که انتخابات در ایران با وجود همه‌ی اشکالات آن، یک انتخابات آزاد است و تعیین سرنوشت در دست مردم است. آنهایی که سال‌های پیش از این به چوب ِ خطاکاری‌ها دولت‌های قبل، از شرکت در انتخابات صرف‌نظر می‌کردند، امروز به درستی می‌دانند که انتخابات عرصه‌ای سا ت که آینده‌ساز است و سیاست‌های ملی و بین‌المللی را از خود متأثر می‌کند.

entekhabat

اما کاری که احمدی‌نژاد در این مناظره‌ها کرد، جدا کردن خط مسئولین از خط انقلاب و حکومت بود. اگر کسی هم خطاکار است، هم‌چنان می‌توان با تصفیه‌ی آنها آرمان‌های انقلاب را به پیش برد. این امر همان تفکیک تئوریکی است که باید میان «انقلاب اسلامی» و «جمهوری اسلامی» قائل شد. جمهوری اسلامی تنها یکی از نتایج و پیامدهای انقلاب است و خود ِ آن نیست. انقلاب یک امر مستمر و پیش‌رونده است و جمهوری اسلامی تثبیت کننده‌ی آن ارزش‌ها در ساختارهای سیاسی و اجتماعی است.

ما امروز رجوع دوباره نیازداریم به مبانی تشکیل دهنده‌ی این نظام سیاسی. آنچه ملاک ما برای نشان دادن حرکت رو به رشد و پیش‌رو این انقلاب است، هماهنگی با آرمان‌ها و شعارهایی است که انقلاب بر اساس آن به پیروزی رسیده و مقوم قانون اساسی آن است.

امروز نیاز داریم تا به جای رجوع به اخلاقیات اسلام آمریکایی، عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد را اولویت دهیم و همگان بدانیم و باور داشته باشیم که: الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم. بدانیم که حفظ نظام از اوجب واجبات است و حتی از حفظ جان امام زمان هم اولویت بیشتری دارد. بدانیم که مصالح نظام با مصالح افراد گره نخورده است و بدانیم که الناس علی دین ملوکهم.
غرب، با همه‌ی مظاهر و بروزهایی که دارد، با استفاده از چرخه‌ی قدرت سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای، مثل شوم زر و زور و تزویر را به کار می‌گیرد تا نظریان خود را به عنوان تنها شیوه‌ی سعادت بشری به حلق ملت فرو کند و انقلاب اسلامی ما راه دیگری گشود و راه تازه‌ای پیش پای جهانیان نهاد. ما امروز همان راه را ادامه می‌دهیم و به امید خدا می‌خواهیم تا ارزش‌های این انقلاب اسلامی‌مان که همانا عدالت و آزادی و معنویت توأمان است به جهانیان معرفی کنیم.