معاون اول قوه قضاییه: ضرورت تشکیل دادگاه بین‌المللی رسیدگی به جنایات هیات حاکمه امریکا

سه‌شنبه 23 اکتبر 2007
معاون اول قوه قضاییه خواستار تلاش مراجع حقوقی و قضایی مستقل و آزاد جهان جهت ایجاد دادگاهی بین‌ المللی برای محاکمه سردمداران جنگ افروز آمریکا شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در حاشیه جلسه مسوولان عالی قضایی با اشاره به توفیقات روز افزون دیپلماسی کشور در عرصه بین المللی، وحدت کلمه و یکپارچگی مردم و دولتمردان را ضامن پیروزی در برابر تهدیدات دانست و تصریح کرد: بن بست سیاست‌های جنگ طلبانه آمریکا در عراق به وضوح بر همگان روشن است و در صورت ادامه روند برخوردهای خلاف موازین بین المللی قطعا شاهد فشار بیشتر افکار عمومی دنیا و خصوصا مردم آمریکا بر سردمداران بی منطق این کشور جهت تجدیدنظر در رفتارهای کنونی آنها خواهیم بود.

وی اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا مبنی بر آغاز جنگ جهانی سوم را تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی دانست و تصریح کرد: فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌یی ایران با نظارت‌های حقوقی و فنی آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت می‌گیرد و چنین اظهاراتی حاکی از ناآگاهی و سردرگمی هیات حاکمه امریکا در مناسبات بین‌المللی و خصوصا موضوع فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌یی ایران است.

معاون اول قضاییه خواستار تلاش مراجع حقوقی و قضایی مستقل و آزاد جهان جهت ایجاد دادگاهی بین المللی برای محاکمه سردمداران جنگ افروز آمریکا شد و افزود: جنایات هیات حاکمه آمریکا در عراق و افغانستان و تهدیدات روز افزون آنان در عرصه بین‌المللی جز انزوای سیاسی هر چه بیشتر این کشور نتیجه‌ای در برنخواهد داشت.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اجلاس سران حاشیه دریای خزر، از برگزاری موفق این اجلاس تقدیر کرد و با اشاره بر ضرورت هوشمندی مسوولان ذیربط در بررسی دقیق توافقات حاصل شده، تقسیمات جدید دریای خزر را منطبق با حقوق مکتسبه کشور، قابل قبول دانست.

رییسی مشروعیت کنفرانس صلح پاییزی را به علت عدم حضور نمایندگان واقعی فلسطین مخدوش دانست و اظهار داشت: سابقه سیاست ۶۰ ساله دولت آمریکا در خاورمیانه به عنوان بانی این کنفرانس به وضوح حاکی از تلاش در راستای تحقق اهداف شوم اسرائیل جنایتکار و تضییع حقوق مردم مظلوم فلسطین است و حضور کشورهای عربی در این کنفرانس نتیجه‌ای جز تحمیل عادی سازی روابط با اسراییل و تشدید بحران خاورمیانه نخواهد داشت.


۱ دیدگاه

  1. حامد:

    سـلام

    خداوندا! یاد خود را در دل ما آنقدر شیرین و دلنشین کن که از یاد غیر تو غافل شویم و عطش کمال بی منتهایت را در دل ما بینداز تا هیچ چیز جز رسیدن به جمال تو، سیرابمان نکند!

    وبلاگ شوق رضوان
    مطلب جدید: «تکبر مانع لذت و سعادت واقعی»

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*